شماره راهنما :
KA_BMEB1315
عنوان :
بررسي تاثير جهت گيري بازار، هنجار رفتاري، انگيزه و پذيرش فناوري در استفاده از اينترنت در شركت هاي كوچك و متوسط (نمونه موردي:شركت هاي شهرك صنعتي يزد)
عنوان به انگليسي :
Examining the effect of market orientation behavioral norm and accepted of technology for the use of the Internet in the company of small and medium (firms city Industral Yazd)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت بازرگاني
استاد راهنما :
داريوش فريد
استاد مشاور :
حبيب انصاري ساماني
موضوع ها :
جهت گيري بازار- هنجار رفتاري- انگيزه- پذيرش فناوري- شركت هاي شهرك صنعتي يزد
چكيده :
ﺑﺎ ﻇﻬﻮر فناوريهاي ﺟﺪﯾﺪ در ﺗﻮﻟﯿﺪ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت در دو دﻫﻪ اﺧﯿﺮ، ﺗﺤﻮﻻﺗﯽ در قابليتهاي واﺣﺪﻫﺎي ﺻﻨﻌﺘﯽ، روشهاي ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﻮزﯾﻊ و ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺗﺸﮑﯿﻼﺗﯽ بنگاهها ﭘﺪﯾﺪ آﻣﺪه ﮐﻪ ﻋﻤﻮﻣًﺎ ﺑﺮ اﻫﻤﯿﺖ واﺣﺪﻫﺎي ﮐﻮﭼﮏ و ﻣﺘﻮﺳﻂ اﻓﺰوده اﺳﺖ. هدف اين تحقيق بررسي تأثير جهتگيري بازار، هنجار رفتاري، انگيزه و پذيرش فناوري در استفاده از اينترنت در شركتهاي كوچك و متوسط، (نمونه موردي: شركتهاي شهرك صنعتي يزد) ميباشد. اين پژوهش به صورت كاربردي است. ﺭﻭﺵ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ، ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ ميباشد ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻴﻮﻩ ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ دادههاي ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ جمعآوري ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. جامعه آماري اين تحقيق را تمام شركتهاي موجود در شهرك صنعتي شهر يزد در برميگيرد كه در جهت توزيع پرسشنامه، حجم نمونه مناسب با استفاده از روش آماري و فرمول كوكران به تعداد 225 مدير شركت انتخاب گرديد. در جهت آزمون فرضيات تحقيق از آﻣﺎر اﺳـﺘﻨﺒﺎﻃﯽ و روش معادلات ساختاري بهره گرفته شد. نتايج نشان ميدهد جهتگيري بازار بر هنجار ذاتي تأثير مستقيم دارد. هنجار دروني، اعتماد و خودكارآمدي بر هنجار ذاتي تأثير مستقيم دارد هنجار ذاتي، سهولت استفاده و انگيزه ذاتي بر انگيزه بيروني تأثير مستقيم دارد. هنجار ذاتي و انگيزه ذاتي بر سهولت استفاده تأثير مستقيم دارد. انگيزه بيروني، انگيزه ذاتي، سهولت استفاده بر قصد استفاده از اينترنت تأثير مستقيم دارد. قصد استفاده از اينترنت بر استفاده از اينترنت تأثير مستقيم دارد
تاريخ نمايه سازي :
1398/11/08
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/15
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي