شماره راهنما :
KA_HSD1316
نويسنده :
شيما عباسي هرفته
عنوان :
اثر بخشي آموزش اخلاق حرفه اي بر درگيري شغلي و تعهد سازماني در بين معلمان دوره ابتدايي(آموزش و بهسازي منابع انساني60)
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of professional ethics training on job involvement and organizational commitment of elementary school teachers
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
استاد راهنما :
محسن شاكري
استاد مشاور :
سميه كهدويي
موضوع ها :
آموزش اخلاق حرفه اي- درگيري شغلي- تعهد سازماني- معلمان دوره ابتدايي
چكيده :
هدف پژوهش حاضر تعيين اثربخشي آموزش اخلاق حرفهاي بر درگيري شغلي و تعهد سازماني معلمان دوره ابتدايي بود. جامعه مورد مطالعه اين پژوهش كليه معلمان دوره ابتدايي ناحيه 2 استان يزد بودند كه تعداد آنها 1460 نفر بود. روش پژوهش از نوع شبه آزمايشي با پيشآزمون، پسآزمون با گروه كنترل بود. بدين منظور 30 معلم با بهرهگيري از روش نمونهگيري در دسترس انتخاب شدند و در دو گروه آزمايش (15 نفر) و كنترل (15 نفر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش براي گردآوري داده ها پرسشنامه درگيري شغلي كانونگو (1982) و تعهد سازماني آلن و ماير (1990) بود. آموزش اخلاق حرفهاي، طي 11 جلسه 75 دقيقهاي توسط محقق براي گروه آزمايش اجرا گرديد. يافته هاي بررسي فرضيهها از طريق تحليل كوواريانس (سطح معناداري 05/0) و آزمون مانكوا نشان مي دهد كه آموزش اخلاق حرفهاي بر درگيري شغلي و تعهد سازماني وابعاد آن (تعهد عاطفي، تعهد مستمر، تعهد هنجاري) مؤثر بوده و باعث افزايش آن شده است. بنابراين نتايج اين پژوهش نشان مي دهد كه آموزش اخلاق حرفهاي بر درگيري شغلي و تعهد سازماني معلمان دوره ابتدايي تاثير مثبت داشته است.
تاريخ نمايه سازي :
1398/11/08
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/15
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي