شماره راهنما :
KA-BMEB1320
عنوان :
بررسي عوامل موثر بر تمايل مشتريان به پذيرش اپليكيشن هاي بانك ملت(تجارت الكترونيك 10)
عنوان به انگليسي :
Investigation Factirs influening Customers Trend in Mellat Bank Applications Acceptance
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
استاد راهنما :
جواد يوسفيان
استاد مشاور :
محمد طباطبايي نسب
موضوع ها :
تمايل مشتري- بانكداري الكترونيك- اپليكيشن هاي همراه بانك- بانك ملت
چكيده :
چكيده
با توجه به افزايش شدت رقابت، حساسيت زياد مشتري به مسائل مربوط به هزينه، زمان و راحتي، بانكها شروع به استفاده از برنامههاي كاربردي و اپليكشينها كرده تا نياز به ارتباطات حضوري افراد در بانك را محدود سازند؛ اما مسئلهاي كه حائز اهميت ميشود، بحث تمايل به پذيرش اين اپليكيشنها از طرف مشتريان ميباشد؛ لذا هدف پژوهش حاضر بررسي عوامل مؤثر بر تمايل مشتريان به پذيرش اپليكيشنهاي بانك ملّت ميباشد. اين پژوهش از منظر هدف كاربردي، از منظر بازه زماني روش تحقيق مقطعي به شمار ميرود. ازلحاظ بعد زماني پژوهش حاضر يك تحقيق گذشتهنگر به شمار ميآيد. ازنظر رابطه ميان متغيرها اين پژوهش در زمينه تحقيقات همگرا از نوع علي قرار ميگيرد. بهعلاوه بهواسطه اينكه رابطه ميان متغيرهاي پژوهش بر اساس هدف تحقيق تحليل ميگردد، روش تحقيق، از نوع همبستگي است. جامعه آماري پژوهش حاضر شامل كليه مشترياني كه در شهر اصفهان حداقل يكبار از اپليكيشن بانك ملت استفاده كردهاند، ميباشد كه با استفاده از روش نمونهگيري تصادفي 219 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. بهمنظور جمعآوري داده در اين پژوهش از دو ابزار فيشبرداري و پرسشنامه استفاده شد. اين پرسشنامه بهصورت محقق ساخته بوده و در قالب 29 سؤال و 7 متغير اصلي ميباشد. دادههاي آماري پژوهش توسط نرمافزارهاي SPSS و Smart PLS 3.2.8 موردبررسي و تجزيهوتحليل قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد كه انتظار تلاش، ارزش قيمتي و ريسك درك شده بر تمايل مشتريان به پذيرش اپليكيشنهاي بانك تأثير معنيداري دارد. همچنين نتايج پژوهش نشان داد كه انتظارات عملكرد، اثر اجتماعي و انگيزههاي لذتجويانه بر تمايل مشتريان به پذيرش اپليكيشنهاي بانك تأثير معنيداري ندارد.
تاريخ نمايه سازي :
1398/11/15
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/07
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي