شماره ركورد :
1322
شماره راهنما :
KA-BMEB1331
نويسنده :
سعيده بهرامي
عنوان :
تاثير تعامل، جذابيت بصري، تشخيص و ريسك پذيرفته شده بر نگرش نسبت به محصول آنلاين و قصد خريد(تجارت الكترونيك12)
عنوان به انگليسي :
The Effect Of INteractivity, Vividness, Diagnosticity, and PerceivedRisk on Attitudes Toward Online Shopping and Purchase Intention
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1398/12/03
استاد راهنما :
جواد يوسفيان
استاد مشاور :
اميررضا كنجكاو منفرد
موضوع ها :
قصد خريد- تعامل- جذابيت بصري
چكيده :
در هزاره جديد تغييرات فناوري با سرعت در حال دگرگون كردن روش‌هاي تجارت و خريدوفروش است. دنياي ديجيتال هر روز شگفتي مي‌آفريند و چهارچوب‌ها و ابزارها را تغيير مي‌دهد. شناسايي عواملي كه بر استفاده از اينترنت براي خريد اثر مي‌گذارند به فروشندگان كمك مي‌كند كه حضورشان را در فضاي مجازي ايجاد و حفظ نمايند. پژوهش پيش رو به بررسي تأثير تعامل، جذابيت بصري، تشخيص و ريسك پذيرفته‌شده بر نگرش نسبت به محصول آنلاين و قصد خريد مي‌پردازد. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهيت، از جمله تحقيقات پيمايشي- همبستگي است. در اين پژوهش، 125 نفر از مشتريان فروشگاه اينترنتي ديجيكالا به روش نمونهگيري در دسترس توسط پرسشنامه آنلاين و نسخه چاپي مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزيه‌وتحليل دادهها با استفاده از نرم‌افزارهاي SPSS و SmartPLS3 نشان داد كه بين جذابيت بصري و قصد خريد رابطه معناداري وجود دارد اما بين جذابيت بصري و نگرش نسبت به محصول آنلاين رابطه معناداري وجود ندارد. رابطه نگرش نسبت به محصول آنلاين و قصد خريد، ريسك درك شده و قصد خريد نيز مثبت و معنادار بود، اما رابطه ريسك درك شده و نگرش به محصول آنلاين مورد تأييد قرار نگرفت. همچنين اثر تعامل بر قصد خريد، تعامل بر نگرش نسبت به محصول آنلاين، تشخيص بر قصد خريد و تشخيص بر نگرش نسبت به محصول آنلاين نيز مورد تأييد قرار گرفت.
تاريخ نمايه سازي :
1398/12/11
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
1331
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/07
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت