شماره ركورد :
1401
شماره راهنما :
KA-BMEB1410
نويسنده :
مجيد قدكي مالميري
عنوان :
بررسي و رتبه بندي عوامل موثر بر انتشار خدمات بانكداري تلفن همراه در كشورهاي در حال توسعه و توسعه يافته( تجارت الكترونيك33)
عنوان به انگليسي :
Investigating and ranking the Factors Affecting the Diffusion of Mobile Banking Services in Developing and Developed Countries
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1399/08/06
استاد راهنما :
حبيب انصاري
استاد مشاور :
داريوش فريد
موضوع ها :
خدمات پولي تلفن همراه، سيستم هاي نوآوري، انتشار فناوري، بانكداري تلفن همراه
چكيده :
پيشرفتهاي تكنولوژي بهصورت بنيادي جهان را دگرگون ساخته و بهصورت خاص بر صنعت بانكداري تأثير قابل توجهي داشته است. همراه بانك يكي از خدمات نوين نظام بانكي كارآمد است كه ارتقاي آن مزاياي بسياري براي مشتري فراهم خواهد كرد. بانكداري همراه، اين توانايي را به مشتريان ميدهد كه عمليات بانكي و تراكشها و همچنين مديريت شخصي امور بانكيرا به وسيله دستگاههاي همراه به صورت آسان و سريع در يك محيط مجازي انجام دهند. هدف اين پژوهش بررسي و رتبه بندي عوامل مؤثر بر انتشارخدمات بانكداري تلفن همراه در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه است. پژوهش حاضر از نظر هدف، كاربردي و نحوه گردآوري اطلاعات و دادهها در اين تحقيق با استفاده از روش كتابخانهاي و اسنادي انجام شده است. جامعه آماري اين پژوهش، كشورهاي در حال توسعه و توسعه يافتهاي است كه اطلاعات آنها در دسترس ميباشد. بازه زماني ما دو بازه زماني سالهاي 2014 و 2017 ميباشد كه اطلاعات آنها توسط بانك جهاني هر سه سال يكبار منتشر ميشود. در اين تحقيق براي رتبه بندي عوامل از طريق ضريب رگرسيون با متغير هاي استاندارد شده انجام مي شود. براي آزمون فرضيههاي تحقيق از روش رگرسيون توبيت و براي تحليل آماري از نرم افزار ايويوز استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد كه متغيرهاي سهم بزرگسالاني كه در موسسات مالي حساب دارند، نمره كيفيت مقررات مخابرات و عملكرد شبكه و همچنين سهم 5 بانك بزرگ از سپرده هاي كشور از اهميت بيشتري برخودار هستند. درصد مالكيت موبايل بين افراد بزرگسال و حاكميت قانون و همچنين تعداد خودپردازها (اثر منفي) در جايگاه بعدي متغيرهاي موثر بر توسعه بكارگيري موبايل بانك قرار دارند. نرخ شهرنشيني و درصد پوشش تلفن همراه نيز با معني دار بودن در دو و يك الگو جزو متغيرهاي موثر بر بانكداري الكترونيك قرار دارند. به بانك ها و موسسات مالي پيشنهاد شده است كه مشتريان خود را به استفاده بيشتر از همراه بانك تشويق كنند تا بتوانند از آنها به عنوان يك منبع بالقوه براي توسعه هرچه بيشتر فناوري و كاهش هزينه تبليغات استفاده نمايند.
تاريخ نمايه سازي :
1400/03/01
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
1410
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/06
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت