شماره ركورد :
1407
شماره راهنما :
KA-BMEB1416
نويسنده :
سيد مهدي ميردهقان بنادكي
عنوان :
بررسي عوامل موفقيت بازي هاي موبايلي در ايران(تجارت الكترونيك51)
عنوان به انگليسي :
Investing the success factors of A Mobile Game in iran
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1398/08/04
استاد راهنما :
دكتر محمد شهاب شهوازيان
استاد مشاور :
دكتر محمد فاطمي
موضوع ها :
موفقيت-بازي موبايلي-عملكرد كسب و كار- موبايل - نو آوري-مديريت ارتباط- استراتژي - جهت گيري بازار
چكيده :
گوشي‌هاي موبايل و بازي‌هاي آن امروزه در مركز زندگي بسياري از مصرف كنندگان و جزئي از زندگي نوجوانان و جوانان است؛ به همين منظور هدف اصلي اين پژوهش بررسي عوامل كليدي كسب‌وكار در موفقيت بازي موبايلي در ايران است. اين پژوهش از منظر هدف كاربردي و از منظر روش تحقيق توصيفي از نوع زمينه‌يابي يا پيمايشي است. از نظر بازه زماني پژوهش، مقطعي مي‌باشد. روش گردآوري داده‌ها در اين پژوهش به صورت كتابخانه‌اي- ميداني و ابزار جمع‌آوري داده‌ها، پرسشنامه است. در اين پژوهش از ميان جامعه آماري كه شامل كليه كارمندان شركت‌هاي بازيسازي، بازيخورها، ناشران بازي‌ها، كارمندان بخش بازي ماركت‌ها مي‌باشد، از بين افرادي كه دردسترس بودند، 180 نفر به صورت نمونهگيري دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. در اين مرحله پرسشنامه محقق ساخته در مجموع با 9 متغير و 47 سوال بر روي آزمودنيها اجرا شده و پس از جمعآوري پرسشنامهها و نمره‌گذاري آنها، به وسيله روش مدلسازي معادلات ساختاري (SEM) و نرمافزار Smart-PLS2 تحليلهاي آماري صورت گرفت. نتايج اين پژوهش نشان داد كه رضايت گيمر (بازيكن يا مشتري)، جهت‌گيري بازار، نوآوري، مديريت ارتباط، زمان ارائه بازي به بازار، استراتژي كسب درآمد و محتوا و گيم پلي بازي بر موفقيت بازي موبايلي در ايران تاثير معني‌داري دارد. همچنين نتايج پژوهش نشان داد كه استراتژي نام تجاري بر موفقيت بازي موبايلي در ايران تاثير معني‌داري ندارد.
تاريخ نمايه سازي :
1400/03/01
نام نمايه ساز :
مونا رزاقي
شماره مدرك :
1416
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/09
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت