شماره راهنما :
kA-FCD1430
عنوان :
طراحي اكسسوري پوشيدني آموزش رياضي ويژه دختران دانش آموز چهارم دبستان( طراحي دوخت ارشد 81)
عنوان فرعي :
wearable design of wearable mathemation for fiurth elementary school girls
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
استاد راهنما :
دكتر سيد جواد درخشن
استاد مشاور :
دكتر سالار ظهوري-دكتر پدرام پيوندي
موضوع ها :
اكسسوري پوشيدني - آموزش رياضيات - كمك آموزشي
چكيده :
چكيده
ابزارهاي كمكآموزشي در دهههاي اخير مورد توجه فراواني واقع شدهاند. يكي از زمينههاي ابزارهاي كمك آموزشي زمينه رياضيات است. با توجه به اين مسئله كه بخش عمدهاي از دانشآموزان بخصوص در سالهاي ابتدايي تحصيلات خود با مشكلاتي در زمينه يادگيري رياضيات مواجه هستند طراحي و تهيه ابزارهاي كمك آموزشي جذاب در قالب علاقمندي آنها اهميت بسزايي دارد. هدف از پژوهش حاضر طراحي اكسسوريهاي پوشيدني آموزش رياضيات براي دختران دانشآموز مقطع ابتدايي است. در گام نخست پژوهش حاضر، ابتدا اكسسوريهاي آموزش رياضيات موجود طراحي شده بررسي شدند و مزايا و معايب آنها تعيين شد. در ادامه با توجه به مزايا ومعايب طراحيهاي موجود، طراحي پژوهش انجام شد. در پژوهش حاضر در مرحله طراحي، تعدادي اتود به صورت دستي طراحي شد و از نرم افزار نرم افزار فوتوشاپ استفاده شد. در گام دوم اين پژوهش، براي سنجش نظرات معلمان مدرسه ابتدايي دخترانه جوادالائمه يزد و همچنين والدين دانش آموزان به عنوان معلمان خانگي، در مورد كارايي طراحي انجام شده از يك پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد كه پايايي و روايي آن به كمك نظر خبرگان و آلفاي كرونباخ سنجيده شد. نتايج نظرسنجي نشان ميدهد جنبههاي زيبايي شناسي و همچنين فاكتورهاي فني طراحي بر كارايي آن تاثير دارد.
كلمات كليدي: اكسسوري پوشيدني، آموزش رياضيات، كمك آموزشي
تاريخ نمايه سازي :
1400/03/01
نام نمايه ساز :
مونا رزاقي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/06/07
وارد كننده اطلاعات :
مونا رزاقي