شماره ركورد :
1465
شماره راهنما :
KA_HSD1474
نويسنده :
آرزو ديده گاه
عنوان :
بررسي استراتژي هاي تحرك دانش از سازمان هاي دانش محور به جامعه (مورد مطالعه: سازمان هاي دانش محور شهر شيراز)(آموزش و بهسازي منابع انساني 48)
عنوان به انگليسي :
investigating knowledge mobili zation strategies from knowledge - based organizations to the community(a case study of knowledge - based organizations in shiraz)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
تاريخ دفاع :
1399/11/28
استاد راهنما :
سلاله شهوازيان
استاد مشاور :
مهدي تولايي
موضوع ها :
تحرك دانش- استراتژي هاي تحرك دانش -ترجمان دانش
چكيده :
اشتراكگذاري دانش خلق شده در سازمان با كاربران و كاربردي ساختن آن به وجود استراژي مناسب نياز دارد. هدف اصلي اين پژوهش، شناسايي استراتژي‌هاي دسترس‌پذيري و تحرك دانش در سازمانهاي دانشمحور داخلي (مورد مطالعه: سازمان هاي علومپزشكي و غيرعلومپزشكي شهر شيراز) و استراتژيهاي موجود در مطالعات پيشين در حوزه تحرك دانش است. سپس چارچوبي براي تسهيل دسترسي به اين استراتژي‌ها ارائه ميگردد. پژوهش حاضر يك پژوهش تركيبي (آميخته) و شامل سه مرحله است: مرحله اول و دوم تحقيق به لحاظ ماهيت دادهها كيفي و مرحله سوم كه ميزان استفاده از استراتژيهاي تحرك دانش را مورد سنجش قرار ميدهد، از نوع كمي ميباشد. اين پژوهش از منظر هدف، كاربردي و به لحاظ نحوه گردآوري اطلاعات، پژوهشي توصيفي (غير آزمايشي) است. بخش كيفي از نوع مرور كتابخانهاي و مطالعه ميداني و مصاحبه و بخش كمي با روش پيمايش پرسشنامهاي انجام شده است. روش تجزيه و تحليل دادهها در مرحله اول كيفي: فراتركيب؛ در مرحله دوم كيفي: تحليل محتوا؛ و در مرحله سوم كه كمي است براي اولويتبندي استراتژيهاي مورد استفاده در سازمانهاي ايراني از آزمون فريدمن استفاده گرديده است. در نهايت با ادغام استراتژيهاي بدست آمده از مرور مطالعات پيشين و استراتژيهاي حاصل از مصاحبه، تعداد 47 استراتژي كه قابل اجرا در سازمانهاي تحقيقاتي داخلي هستند، بدست آمد. به منظور سهولت دسترسي به استراتژي‌هاي استخراج‌شده، بر اساس شباهت ويژگي‌هاي آن‌ها چارچوبي ارائه شده كه استراتژي‌ها را بر پايه موضوع، در دو مقوله اصلي «پشتيباني و مشاركت در توسعه و انتشار دانش» و «اشاعه و دسترسپذيري دانش» دسته‌بندي مي‌كند. استفاده از استراتژي‌هاي تحرك دانش به رشد دانش و به توانمندسازي افراد براي كاربرد دانش جهت حل مسائل زندگي واقعي‌شان كمك مي‌كند. بدين منظور ايجاد زيرساخت‌ها و فرهنگ‌سازي در زمينۀ كاربردي كردن دانش نظري توليد شده در سازمان‌ها ضروري است.
تاريخ نمايه سازي :
1400/03/03
نام نمايه ساز :
مونا رزاقي
شماره مدرك :
1474
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/20
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت