شماره ركورد :
1626
شماره راهنما :
KA_HSD1631
نويسنده :
مجيد نجفي قاسم آباد
عنوان :
اثربخشي آموزش مفاهيم رياضي مبتني برالگوي آموزش مستقيم و مقايسه با روش سنتي بر پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان پايه پنجم ابتدايي شهرستان مروست
عنوان به انگليسي :
The effect of occupational stress in the work environment and moral climate on the quality of work life of Yazd dental school employees
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
تاريخ دفاع :
1401/12/09
استاد راهنما :
داريوش پورسراجيان
موضوع ها :
آموزش مفاهيم رياضي
چكيده :
اين تحقيق هدف اون نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون-پس آزمون و يك گروه كنترل، بررسي اثربخشي آموزش مفاهيم رياضي مبتني برالگوي آموزش مستقيم و مقايسه با روش سنتي بر پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان پايه پنجم ابتدايي شهرستان مروست است. جامعه آماري تحقيق همه دانش‌آموزان ابتدايي شهرستان مروست به تعداد 370 نفر كه در سال 1401 مشغول به تحصيل هستند، بود. نمونه اين پژوهش شامل 40 نفر دانش‌آموزان دختر دوره‌ي ابتدايي در پايه پنجم شهر مروست كه با استفاده از روش نمونه‌گيري در دسترس انتخاب شد. به اين صورت كه به مدرسهي شاهد در شهر مروست مراجعه خواهد شد و پرسشنامه‌ها روي دانش‌آموزان دختر پايه پنجم كه براي شركت در جلسات آموزش گروهي به بازي شناختي رياضي اعلام آمادگي كرده بودند، بصورت آنلاين اجرا خواهد شد كه 40 نفر از دانشآموزان دختر پايه پنجم كه نمره انعطاف پذيري ذهني، حل مسئله و جهت يابي نمره كمتر از نقطه برش گرفته بودند، انتخاب و به دو گروه 20 نفري تقسيم و هرگروه را بصورت تصادفي به دو گروه آزمايش و كنترل انتخاب گمارده شدند كه دليل انتخاب نمونه ملاحظات عملي اجرايي از نمونه‌گيري در دسترس استفاده شد. ابزار پژوهش پرسشنامه پيشرفت تحصيلي فام و تيلور (1990) بود كه در مراحل پيش آزمون و پس آزمون بر روي هر دو گروه آزمايشي و كنترل اجرا گرديد. داده‌ها با استفاده از روش آماري تحليل كواريانس تجزيه و تحليل شدند.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/22
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت