شماره ركورد :
1627
شماره راهنما :
KA_HSD1632
نويسنده :
مهدي اميني مروست
عنوان :
بررسي نقش ميانجي توانمندسازي در تبيين مديريت مشاركتي با خلاقيت در معلمان متوسطه اول و دوم شهرستان مروست
عنوان به انگليسي :
Investigating the mediating role of empowerment in explaining collaborative management with creativity in first and second secondary teachers of Marvast city
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
تاريخ دفاع :
1401/12/16
استاد راهنما :
مهدي سبكرو
موضوع ها :
مديريت مشاركتي
چكيده :
تحولات پيچيده و پرشتاب جهاني در عرصه‌هاي علم، فنآوري، ارزشها و معيارها، بسياري از سازمان‌هاي موفق جهان را بر آن داشته است تا اهداف، روشها و ساختار خود را در جهت بكارگيري خلاقيت و فراهمسازي محيطي خلاق و هدايت كننده، تدوين و ترسيم نمايند. هدف پژوهش بررسي نقش ميانجيتوانمندسازي در تبيين رابطه بين مديريت مشاركتي با خلاقيت در معلمان متوسطه اول و دوم شهرستان مروست بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جزء تحقيقات كاربردي بوده و به لحاظ شيوه گردآوري اطلاعات در زمره تحقيقات همبستگي بوده است. جامعه آماري اين پژوهش شامل تمامي معلمان مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان مروست در سال 1401 بود. نمونه اين پژوهش 92 نفر از معلمان مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان مروست كه با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شد. به اين صورت كه از طريق آموزش و پرورش شهرستان مروست، معلمان مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان مروست به صورت در دسترس انتخاب و پرسشنامه‌ها به صورت آنلاين بر روي آن‌ها اجرا شدو پرسشنامه اخلاقيت رندسيپ (1979)، مديريت مشاركتي كرينتر و كينگي (1987)، اسپريتزر (1995) روي آنان اجرا شد و داده‌ها با استفاده از آزمون رگرسيون به روش همزمان تجزيه و تحليل شدند. نتايج نشان داد كه توانمندسازي نقش ميانجي در تبيين رابطه بين مديريت مشاركتي با خلاقيت را ايفا مي‌كند (05/0 p<). همچنين نتايج نشان داد كه مديريت مشاركتي به صورت مستقيم، توانمندسازي را پيش بيني كنند. خلاقيت به صورت مستقيم، توانمندسازي را پيش بيني كنند.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/22
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت