شماره ركورد :
1657
شماره راهنما :
KA_TOE1665
نويسنده :
منيره كاردان
عنوان :
بررسي تأثير آموزش‌هاي زيست‌محيطي بر ادراك دانش‌آموزان از گردشگري پايدار در مدارس متوسطه دوره دوم استان يزد
عنوان به انگليسي :
Investigating the effect of environmental education on students' perception of sustainable tourism in secondary schools in Yazd province
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
متفرقه
تاريخ دفاع :
1399/12/20
استاد راهنما :
علي دلشاد
استاد مشاور :
دكتر اكبر پور
چكيده :
آموزش محيط زيستي، بنيادي‌ترين شيوه در حفاظت محيط زيست بوده و هدف از آن، يافتن مناسب‌ترين و بهترين شيوه ارائه مطالب و نحوه فعاليت‌ها و اجراي ساختاري است كه زمينه‌ساز ارتقاء آگاهي‌هاي محيط زيستي در سطح جامعه است و گردشگري پايدار ابزاري در جهت توسعۀ صنعت گردشگري براي ارائه‌دهندگان خدمات گردشگري است؛ هدف پژوهش حاضر تعيين تأثير آموزش‌هاي زيست‌محيطي بر ادراك دانش‌آموزان از گردشگري پايدار در مدارس متوسطه دوره دوم استان يزد بوده است. جامعه موردمطالعه اين پژوهش كليه دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره دوم استان يزد بودند كه در سال تحصيلي 98-97 مشغول به تحصيل بودند. روش پژوهش از نوع شبه آزمايشي با پيش‌آزمون، پس‌آزمون با گروه آزمايش و كنترل بود. بدين منظور 30 دانش‌آموز با بهره‌گيري از روش نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌اي انتخاب شدند و در دو گروه آزمايش (15 نفر) و كنترل (15 نفر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش براي گردآوري داده‌ها پرسشنامه استاندارد محقق ساخته توسعه پايدار گردشگري بود. آموزش آموزش‌هاي زيست‌محيطي، طي 13 جلسه 60 دقيقه‌اي توسط محقق براي گروه آزمايش اجرا گرديد. نتايج بررسي فرضيه‌ها‌‌ از طريق تحليل كوواريانس (سطح معناداري 05/0) نشان داد كه آموزش آموزش‌هاي زيست‌محيطي بر ادراك دانش‌آموزان از گردشگري پايدار در مدارس متوسطه دوره دوم استان يزد مؤثر است و باعث تغيير آن شده است.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/23
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت