شماره ركورد :
1761
شماره راهنما :
KA_HSM1768
نويسنده :
مژگان بهراد
عنوان :
اثر بخشي آموزش شفقت به خود بر تنظيم خلق منفي و حل مسئله در نوجوانان دختر شهر اصفهان
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of teaching self-compassion on negative mood regulation and problem solving in adolescent girls in Isfahan city Supervisors
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
تاريخ دفاع :
1401/7/27
استاد راهنما :
نرگس كرمي
موضوع ها :
مديريت منابع انساني
چكيده :
هدف اين تحقيق بررسي اثر بخشي آموزش شفقت به خود بر تنظيم خلق منفي و حهل مسههله در نوجوانان دختر شهر اصفهان بوده است. روش پژوهش از نوع نيمه آزمايشي و طرح پهيش آزمهون - پس آزمون با گروه كنترل است. جامعه آماري پژوهش شامل نوجوانان دختر شهر اصفهان است كه 30 نفر با نمونه گيري در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت گمارش تصادفي در دو گروه آزمايش ) 15 نفر( و كنترل ) 15 نفهر( جهاي داده شهدند. ابهزار جمهع آوري اطلاعهات شهامل پرسشنامه هاي حل مسهله هپنهرو پترسهون ) 1982 ( و پرسشهنامه خلهق منفهي كاتهانزارو وميرنهز ( 1990 ( است. نمونه ها قبل و پس از آموزش به اين پرسشنامه پاسخ دادند . داده هاي بدست آمده با تحليل كواريانس تجزيه و تحليل شد. يافته ها نشان داد آموزش شفقت بهه خهود بهر مههارت حهل مسهله و تنظيم خلق منفي نوجوانان دختر تأثير دارد، آموزش شفقت به خود بهر اعتمهاد بهه حهل مسهله نوجوانان دختر تأثير دارد، آموزش شفقت به خود بر سبك گرايش اجتناب نوجوانان دختهر - تأثير دارد، آموزش شفقت به خود بر كنترل شخصي نوجوانان دختر تأثير دارد و همچنين آمهوزش شفقت به خود بر تنظيم خلق منفي نوجوانان دختر تأثير دارد. كلمات كليدي: نوجواني، شفقت به خود، حل مسهله، خلق منفي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/20
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت