شماره ركورد :
1832
شماره راهنما :
KA-TOE1838
نويسنده :
صادق زنده نور
عنوان :
بررسي تاثير قابليت هاي بازاريابي و توانمند سازي بر عملكرد سازماني كاركنان صنعت هتل داري (مورد مطالعه: شهر يزد)
عنوان به انگليسي :
The Fisibility Study Of Investigating the impact of marketing capabilities and empowerment on the organizational performance of hotel industry employees (case study: Yazd city)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
گردشگري
استاد راهنما :
مرتضي محمودي ميمند
استاد مشاور :
علي دلشاد
موضوع ها :
مديريت كارآفريني
چكيده :
اين پژوهش به منظور « بررسي تاثير قابليت هاي بازاريابي و توانمند سازي بر عملكرد سازماني كاركنان صنعت هتل داري (مورد مطالعه: شهر يزد) » انجام گرديده و از نظر هدف، كاربردي و از نظر ماهيت، توصيفي-همبستگي به حساب مي آيد. داده هاي پژوهش به روش پرسشنامه باز و سوالات پنج گزينه اي ليكرت موجود در پرسشنامه اي كه محقق ساخته است جمع آوري شده است. در اين تحقيق با هدف تجزيه و تحليل داده ‌هاي حاصل از پرسشنامه، متناسب با نياز آماري از نرم‌ افزار آماري SPSS Statistics 2019 و از نرم ‌افزار معادلات ساختاري IBM SPSS Amos 24 در قالب دو بخش آمار توصيفي و استنباطي مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه آماري تحقيق كليه خبرگان و فعالين بخش گردشگري خصوصا افراد فعال در صنعت هتل داري مي باشند كه تعداد آنها حدود 150 نفر مي باشد. براي تعيين حجم نمونه از فرمول نمونه گيري مدلهاي رگرسيون چند متغيره و از روش نمونه گيري گلوله برفي استفاده گرديد. بدين ترتيب حجم نمونه 62 نفر بدست آمد. نتايج پژوهش نشان داد كه توانمند سازي بطور مستقيم بر عملكرد سازماني كاركنان و همچنين رفتار شهروندي كاركنان در صنعت هتل داري تاثير دارد، رفتار شهروندي بر خلاقيت كاركنان و خلاقيت كاركنان بر عملكرد سازماني كاركنان تاثير مستقيم دارند. قابليت بازاريابي به طور مستقيم بر خلاقيت كاركنان تاثير دارد. بعلاوه توانمندسازي بطور غيرمستقيم بر خلاقيت؛ قابليت هاي بازاريابي بطور غيرمستقيم بر عملكرد سازماني و رفتار شهروندي به طور غيرمستقيم بر عملكرد سازماني كاركنان در صنعت هتل داري تاثير دارند
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/22
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت