شماره ركورد :
1856
شماره راهنما :
KA-BMEB1862
نويسنده :
مهسا فخري نيان
عنوان :
بررسي تاثير انصاف ادراك شده از خدمات بر شهرت برند و بهزيستي ذهني با تبيين نقش عوامل واسطهاي (مورد مطالعه: دانشجويان موسسه آموزش عالي امام جواد (ع))
عنوان به انگليسي :
Investigting the effect of perceived service fairness on brand reputation and subjective wellbeing by explaining the role of mediating factors (Case study tudy: Students of Imam Javad Institute of Higher Education (AS))
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1401/08/08
استاد راهنما :
داريوش پورسراجيان
استاد مشاور :
ابوالفضل شرافت
موضوع ها :
مديريت بازرگاني
چكيده :
نوع ادراكات و ارزيابيهاي افراد در تعامل با واحدهاي تجاري، سازمانها و نهادهاي فعال در حوزه‌هاي مختلف به ميزان زيادي تحت تاثير اقدامات آنها در جهت تحقق نيازها و مطالبات ذينفعان و در عين حال كارآمدي در برقراري تعامل و ارتباط دو جانبه با افراد در راستاي پيشبرد هر چه بهتر اهداف خود ميباشد. هدف از اين پژوهش بررسي تاثير انصاف ادراك شده از خدمات بر شهرت برند و بهزيستي ذهني با تبيين نقش اعتماد به برند، هويتيابي با برند و خلق ارزش مشترك ميباشد. اين پژوهش از حيث هدف كاربردي و از جهت ماهيت و روش پژوهش به شكل توصيفي از نوع همبستگي و به صورت پيمايشي با رويكرد كتابخانهاي-ميداني است. جامعه آماري اين پژوهش شامل دانشجويان مقاطع مختلف تحصيلي دانشگاه امام جواد (ع) بوده كه تعداد 174 نفر بر اساس قاعده 20 برابري تعداد متغيرهاي پژوهش و با روش نمونه در دسترس در اين تحقيق مشاركت داشتهاند. ابزار پژوهش جهت گردآوري داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده و تجزيه و تحليل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضيه‌ها به واسطه روش مدل‌سازي معادلات ساختاري با رويكرد حداقل مربعات جزئي و نرم افزار SmartPLS-3 انجام شده ‌است. نتايج حاصل از پژوهش نشان ميدهد كه انصاف ادراك شده از خدمات بر اعتماد و هويتيابي مشتري با برند تاثير معنادار و مثبتي داشته ولي با رفتارهاي مبتني بر خلق ارزش مشترك رابطه معناداري را ايجاد نميكند. اعتماد و هويتيابي مشتري با برند بر رفتار مبتني بر خلق ارزش مشترك تاثير معنادار و مثبتي دارند. بين رفتارهاي مبتني بر خلق ارزش مشترك با شهرت برند و بهزيستي ذهني رابطه معنادار و مثبتي وجود دارد.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/23
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت