شماره ركورد :
1899
شماره راهنما :
KA_BMEB1905
نويسنده :
حميد شاه شوازي
عنوان :
بررسي تأثير مؤلفه‌هاي پذيرش بازاريابي رسانه اجتماعي بر عملكرد بازاريابي (مورد مطالعه: صنعت كاشي و سراميك استان يزد)
عنوان به انگليسي :
Investigating the impact of social media marketing acceptance on the company's marketing performance (Tile and ceramic industry of Yazd province)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1402/07/17
استاد راهنما :
نگار جليليان
موضوع ها :
تجارت الكترونيك
چكيده :
پژوهش حاضر در يك رويكرد تجربي به بررسي تأثير مؤلفه‌هاي پذيرش بازاريابي رسانه اجتماعي با توجه به نقش ميانجي ميزان استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي بر عملكرد بازاريابي شركت‌هاي صنعتي كاشي و سراميك يزد پرداخته است. جامعه آماري اين پژوهش، كليه مديران مياني، مديران واحد بازاريابي و بازاريابان شركت‌هاي كاشي و سراميك در يزد به تعداد 1300 نفر است. حجم نمونه با توجه به ديدگاه كلاين بر اساس گويه‌هاي مدل معادلات ساختاري، 200 نفر تعيين شد. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه است. پرسشنامه اين پژوهش از مطالعات پيشين اقتباس شده و پايايي و روايي آن نيز مطلوب گزارش شد. رويكرد مطالعه حاضر، مدل معادلات ساختاري بود. براساس يافته‌هاي تحقيق مؤلفه‌هاي پذيرش بازاريابي رسانه اجتماعي با توجه به نقش ميانجي ميزان استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي بر عملكرد بازاريابي شركت‌هاي صنعتي كاشي و سراميك يزد تأثير معناداري دارد. مؤلفه‌هاي اطلاع دهندگي، به روز بودن، تعاملي بودن، شخصي‌سازي محتوا و تبليغات دهان به دهان در بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي بر عملكرد بازاريابي شركت‌هاي صنعتي كاشي و سراميك يزد، تأثير معناداري دارد؛ كه در اين بين مولفه اطلاع دهندگي بيشترين تأثير و تعاملي بودن كمترين تأثير را بر عملكرد بازاريابي دارد.
تاريخ ثبت مدرك :
1403/08/14
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت