چكيده :
در اين پژوهش با الگوبرداري از يك الگوي ادراكي آزمون شده از سبكهاي تصميم گيري مصرفكنندگان، كه اولين بار از سوي اسپرولز و كندال ارائه شد، سبكهاي تصميم گيري خريد مصرف كنندگان لباسهاي مجلسي زنانه با دسته بندي كيفي و كمي مورد بررسي قرار گرفت. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه اصلاح شدهاي با 40 گويه بود كه بر اساس مقياس ليكرت تنظيم شد. با استفاده از روش نمونه گيري احتمالي ،250 پرسشنامه توزيع شد. در مرحله تجزيه وتحليل داده ها جهت استخراج متغيرهاي مكنون ، از روش تحليل عاملي اكتشافي و تاييدي استفاده شد. بر اساس نتايج حاصل از اين پژوهش، فرآيند خريد بانوان در دو بخش كمي و كيفي بر اساس سلايق شخصي دسته بندي ميشود اين سلايق تحت عناوين برندگرا، عادت گرا، قيمت گرا و تكانش گرا به عنوان شاخصهاي كمي و كمال گرا، مدگرا، سردرگم گرا و لذت گرا به عنوان شاخصهاي كيفي مدلسازي اماريشان ارتباط بالائي را نشان ميدهد. اين موضوع كمك نمود تا دسته بندي دقيقتري از سلايق در اين حوزه يعني لباسهاي مجلسي زنانه مورد توجه قرار گيرد