شماره ركورد :
1925
شماره راهنما :
KA-HSD1931
پديد آورنده :
نعيمه السادات حافظي فرد
عنوان :
مطالعه مديريت منابع انساني پايدار بر ارزيابي و برنامه ريزي وفاداري و حفظ كاركنان با در نظر گرفتن سرمايه اجتماعي سازمان
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
محل تحصيل :
موسسه آموزش عالي امام جواد(ع)
تاريخ دفاع :
بهمن 1403
استاد راهنما :
دكتر احمد حاجي مرادي
موضوع ها :
علوم تربيتي , آموزش و بهسازي منابع انساني
چكيده :
چالش‌هاي فعلي مديريت منابع انساني براي جذب و حفظ استعدادها مبتني بر پرورش و افزايش مشاركت روابط با كاركنان و مديريت پايدار سازمان و تيم‌ها است. هدف اين تحقيق مطالعه مديريت منابع انساني پايدار بر ارزيابي و برنامه ريزي وفاداري و حفظ كاركنان با در نظر گرفتن سرمايه اجتماعي سازمان است. پردازش آماري داده‌ها در سطح توصيفي با اس‌پي‌اس‌اس و در سطح استنباطي با استفاده از معادلات ساختاري و نرم‌افزار اسمارت پي‌ال‌اس 4 انجام‌شده است. روش تحقيق توصيفي-پيمايشي و كاربردي و روش نمونه‌گيري در دسترس است كه از كاركنان شركت هاي توليدي كاشي و سراميك شهر يزد جمع آوري گرديده است. ابزار تحقيق پرسشنامه استاندارد بود كه پس از اصلاح و نظر خبرگان و اساتيد دانشگاه نهايي گرديد. بررسي پايايي و روايي پرسشنامه نيز با استفاده از آزمون آلفاي كرونباخ، پايايي تركيبي و روايي همگرا و واگرا مورد سنجش قرار گرفت و تأييد شد. يافته‌هاي حاصل از تحقيق و آزمون استنباطي فرضيه ها، نشان داد مديريت منابع انساني پايدار بر سرمايه اجتماعي، وفاداري كارمندان و حفظ كارمندان تاثير دارد. سرمايه اجتماعي بر وفاداري كارمندان و حفظ كارمندان تاثير دارد. اين تحقيق به مديريت سازمان‌ها كمك مي‌كند و به مديران سرمايه انساني پيشنهاد مي‌كند كه مديريت ارتباطي بيشتري بر منابع انساني در ارتباط، مشاركت و شفافيت اقدامات پايداري اجتماعي خود داشته باشند تا به نسبت‌هاي وفاداري و حفظ بيشتر، عملكرد بهتر سازمان و به طور كلي منفعت بيشتر براي جامعه دست يابند. نتايج به مديران اين امكان را مي دهد كه اطلاعات اساسي براي اجراي صحيح سياست هاي مديريت منابع انساني داشته باشند. نتايج پيامدهاي قابل‌توجهي براي افرادي كه مسئوليت مديريت سازمان‌ها و تعهد كاركنان را بر عهده دارند، آشكار كرد و چگونگي تأثيرات متفاوت روابط بين متغيرهاي مدل را ارزيابي مي‌كنند. نتايج ما اهميت اقدامات پايداري و سرمايه اجتماعي را در روابط بلندمدت با كاركنان ارزيابي مي‌كند. بنابراين، مديران بايد اقداماتي را با هدف افزايش دانش و مشاركت كاركنان در اقدامات و برنامه‌هاي مديريت منابع انساني پايدار، مانند توسعه برنامه‌ها و شاخص‌ها، مدل‌هاي تامين مالي، مكانيسم‌هاي كنترل، برنامه‌هايي براي برابري يا بهبود شرايط كاري برنامه‌ريزي كنند.
تاريخ ثبت مدرك :
1404/03/19
وارد كننده اطلاعات :
فرزانه قرباني
لينک به اين مدرک :

بازگشت