شماره ركورد :
1938
شماره راهنما :
KA-HSM1944
پديد آورنده :
يوسف فلاح تفتي
عنوان :
بررسي رابطه عملكرد شناختي با مهارت هاي حرفه‌اي دانشجويان با نقش ميانجي مشاركت آنان؛ موردمطالعه: دانشگاه فرهنگيان يزد
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت
محل تحصيل :
موسسه آموزش عالي امام جواد(ع)
تاريخ دفاع :
تير ماه 1404
استاد راهنما :
دكتر احمد حاجي مرادي
موضوع ها :
مديريت منابع انساني , مديريت استراتژيك منابع انساني
چكيده :
تحقيق حاضر به بررسي ارتباط ميان عملكرد شناختي و مهارت‌هاي حرفه‌اي دانشجويان دانشگاه فرهنگيان يزد با توجه به نقش ميانجي مشاركت آنان در فرايند يادگيري و توسعه مهارت‌ها مي‌پردازد. اين پژوهش به بررسي اين موضوع مي‌پردازد كه چگونه ويژگي‌هاي شناختي دانشجويان بر توانايي‌هاي حرفه‌اي آنان تأثير مي‌گذارد و نقش مشاركت در اين فرآيند چه نقشي ايفا مي‌كند.اين تحقيق از نوع توصيفي-همبستگي و مبتني بر معادلات ساختاري مي‌باشد. جامعه آماري پژوهش شامل دانشجويان دانشگاه فرهنگيان يزد بوده و نمونه‌گيري به روش خوشه‌اي چند مرحله‌اي انجام شد كه در نهايت 225 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده‌ها شامل پرسشنامه‌هاي استاندارد عملكرد شناختي پي كاك و لانگ (1990)، مهارت‌هاي حرفه‌اي حاجي‌زاده (1390) و مشاركت هونينگ و هوگ (2014) بود. براي تجزيه و تحليل داده‌ها از نرم‌افزارهاي SPSS و Smart PLS استفاده شد. نتايج نشان داد كه عملكرد شناختي با مهارت‌هاي حرفه‌اي، عملكرد شناختي با مشاركت و مشاركت با مهارت‌هاي حرفه‌اي دانشجويان رابطه مثبت و معناداري دارند. علاوه بر اين، مشاركت نقش ميانجي در ارتباط بين عملكرد شناختي و مهارت‌هاي حرفه‌اي ايفا مي‌كند. يافته‌هاي اين تحقيق مي‌تواند به مديران و استادان كمك كند تا با تقويت مشاركت دانشجويان در فرايند يادگيري، مهارت‌هاي حرفه‌اي آنان را ارتقا دهند و بر كيفيت آموزش بيافزايند.
تاريخ ثبت مدرك :
1404/06/20
وارد كننده اطلاعات :
فرزانه قرباني
لينک به اين مدرک :

بازگشت