شماره ركورد :
1942
شماره راهنما :
KA-PS1948
پديد آورنده :
وحيده زارع خورميزي
عنوان :
بررسي رابطه ذهن آگاهي برتنظيم هيجانات منفي با نقش ميانجيگري سبك فرزند پروري ادراكي در دانش آموزان پسر پايه ششم شهر يزد
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
روانشناسي عمومي
محل تحصيل :
موسسه آموزش عالي امام جواد(ع)
تاريخ دفاع :
ارديبهشت 1404
استاد راهنما :
دكتر مهديه شفيع نادري
موضوع ها :
روانشناسي عمومي
چكيده :
در سال‌هاي اخير، اجتماعي‌كردن هيجانات كودك توسط والدين به‌عنوان موضوعي نوظهور در مبحث مداخلات هيجان‌محور والديني مطرح شده‌ است. اجتماعي‌كردن هيجانات به مهارت‌هاي كلامي و غيركلامي‌اي گفته مي‌شود كه به كودك براي فهميدن و تنظيم هيجاناتش كمك كرده و موجبات تسهيل رشد هيجاني او را فراهم مي‌كند. هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه بين ذهن آگاهي و تنظيم هيجانات منفي دانش آموزان پسر پايه ششم با نقش ميانجي سبك فرزندپروري ادراك شده بوده است. روش انجام تحقيق به صورت همبستگي از نوع تحليل مسير بوده كه روش آماري مبتني بر چند متغير است و براي سنجش روابط بين متغيرها استفاده شده است. جامعه آماري اين تحقيق كليه دانش آموزان پسر پايه ششم شهر يزد به تعداد 6000 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي و انتخاب دو مدرسه از ناحيه يك كه هر مدرسه در پايه ششم سه كلاس با 30 نفر دانش آموز بوده و نمونه 180 دانش آموز به صورت تصادفي انتخاب شده است. اطلاعات تحقيق با بهره‌گيري از روش ميداني و كتابخانه اي جمع آوري گرديده و با استفاده از مدل سازي معادلات ساختاري جهت بررسي صحت و سقم فرضيه‌هاي تحقيق با كمك نرم¬افزار Smart PLS استفاده شده است. نتايج تحقيق حاكي از آن است كه مقدار ضريب مسير بين متغيرهاي ذهن آگاهي و تنظيم هيجانات منفي دانش آموزان پسر پايه ششم با نقش ميانجي سبك فرزندپروري ادراك شده 0.582 بوده و اين مقدار وجود رابطه مثبت و مستقيم بين متغيرهاي مورد بررسي را نشان داده است.
تاريخ ثبت مدرك :
1404/08/01
وارد كننده اطلاعات :
فرزانه قرباني
لينک به اين مدرک :

بازگشت