شماره راهنما :
KA-HSD1954
پديد آورنده :
زهرا پورحسني
عنوان :
تاثير آموزش ذهن آگاهي بر كمال گرايي و راهبردهاي مقابله با استرس (مطالعه موردي: معلمان دور دوم مقطع ابتدايي ناحيه دو شهر يزد)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
محل تحصيل :
موسسه آموزش عالي امام جواد(ع)
تاريخ دفاع :
شهريور ماه 1404
استاد راهنما :
دكتر سيدكاظم علوي لنگرودي
موضوع ها :
آموزش و بهسازي منابع انساني
چكيده :
هدف از پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش ذهن آگاهي در بهبود كمال گرايي و راهبردهاي مقابله با استرس در بين معلمان دور دوم مقطع ابتدايي شاغل در ناحيه دو شهر يزد بود. اين پژوهش به لحاظ هدف يك پژوهش كاربردي و به لحاظ شيوه جمع آوري اطلاعات يك پژوهش نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون- پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه آماري پژوهش كليه معلمان ابتدايي دور دوم ناحيه دو شهر يزد در سال تحصيلي 403-402، به تعداد حدود 300 نفر بود. نمونه گيري در اين پژوهش با روش هاي طبقه اي و تصادفي انجام گرفت. بدين صورت كه، ابتدا چند مدرسه به صورت تصادفي انتخاب و سپس پرسشنامه¬هاي مورد نظر بين آن ها توزيع و در نهايت 30 نفر كه نمرات كمتري داشتند بر مبناي معيار هاي ورود و خروج به دو گروه معادل 15 نفره تقسيم شدند و با گزينش تصادفي گروه هاي آزمايش و كنترل تعيين گرديدند. ابزارهاي جمعآوري اطلاعات پرسشنامه استاندارد كمال گرايي فراست و نيز پرسشنامه استاندارد راهبردهاي مقابله با استرس اندلر و پاركر و پكيج آموزش ذهن آگاهي ربكا(2009) بود. براي تحليل دادهها از آزمون تحليل كوواريانس استفاده شد. نتايج نشان داد كه: آموزش دهن آگاهي باعث بهبود متغيرهاي كمال گرايي(جنبه منفي كمال گرايي) و راهبردهاي مقابله با اسسترس در معلمان مي شود.
تاريخ ثبت مدرك :
1404/08/20
وارد كننده اطلاعات :
فرزانه قرباني