شماره ركورد :
1951
شماره راهنما :
KA-HSD1957
پديد آورنده :
فاطمه بيكي بندرآبادي
عنوان :
بررسي اثربخشي بازي‌هاي وانمودي در درس علوم بر مهارت‌هاي اجتماعي و اضطراب تحصيلي دانش‌آموزان پسر پايه پنجم شهر يزد
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
محل تحصيل :
موسسه آموزش عالي امام جواد(ع)
تاريخ دفاع :
شهريور 1404
استاد راهنما :
دكتر سيد كاظم علوي
موضوع ها :
آموزش و بهسازي منابع انساني
چكيده :
بازي‌هاي وانمودي شامل يك سناريوي معيني است كه در آن كودك فعاليتي را انجام مي‌دهد و يا از اشيا به طور تخيلي استفاده مي‌كند كه مي‌تواند مهارت‌هاي اجتماعي و اضطراب تحصيلي را بهبود بخشد. بنابراين هدف كلي پژوهش تعيين اثربخشي كاربرد بازي‌هاي وانمودي در درس علوم بر مهارت‌هاي اجتماعي و اضطراب تحصيلي دانش‌آموزان پسر پايه پنجم شهر يزد بود. اين پژوهش بر اساس هدف يك پژوهش كاربردي و براساس روش جمع‌آوري اطلاعات يك پژوهش نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون- پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه آماري در اين پژوهش شامل دانش‌آموزان پسر پايه پنجم شهر يزد به تعداد12818 نفر بود. به منظور انجام پژوهش 30 نفر از دانش‌آموزان پسر پايه پنجم شهر يزد با روش هاي نمونه گيري طبقه اي و تصادفي انتخاب شده و بر مبناي معيارهاي ورود و خروج به دو گروه معادل 15 نفري تقسيم و با گزينش تصادفي گرو ه هاي آزمايش و كنترل تعيين شدند.ابزارهاي پژوهش پرسشنامه مهارت‌هاي اجتماعي نوجوانان ايندربيتزن و فوستر (1992) و پرسشنامه اضطراب تحصيلي ساراسون (1957) بود. بازي‌هاي وانمودي (سيفي و سعادتمند، 1397)، در 10 جلسه 45 دقيقه برگزار گرديد. نتايج حاصل از تحليل كوواريانس (05/0‎> p) نشان داد بازي‌هاي وانمودي توانسته است وضعيت مهارت‌هاي اجتماعي و اضطراب تحصيلي را بهبود دهد. همچنين كاربرد بازي‌هاي وانمودي در درس علوم بر مهارت‌هاي اجتماعي (رفتارهاي اجتماعي مطلوب، رفتارهاي غير اجتماعي) دانش‌آموزان پسر پايه پنجم نيز تاثير دارد.
تاريخ ثبت مدرك :
1404/08/20
وارد كننده اطلاعات :
فرزانه قرباني
لينک به اين مدرک :

بازگشت