شماره ركورد :
61
شماره راهنما :
KA_BFM61
نويسنده :
عليرضا زندي پور
عنوان :
تجزيه و تحليل عوامل موثر بر عرضه ثانويه سهام در شركت هاي تازه پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران(بازرگاني گرايش مالي20)
عنوان به انگليسي :
Analysis of Factors affecting on Seasoned Equity Offerings of the IPO Firms Listed in Tehran Stock Exchange
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت بازرگاني
تاريخ دفاع :
1395/11/18
استاد راهنما :
داريوش دموري
استاد مشاور :
جمال برزگري
موضوع ها :
عرضه ثانويه سهام، شركت هاي تازه پذيرفته شده در بورس، زمان بندي بازار، مديريت سود
چكيده :
موضوع مديريت سود، حوزه‌ي وسيعي از تحقيقات در مورد سود را در برمي‌گيرد و يكي از نقاط مهم اين فرآيند، مديريت سود در شركت‌هايي مي‌باشد كه پس از مرحله وارد شدن به بورس و عرضه ثانويه سهام به عموم هستند. طبق نظريه زمان‌بندي بازار، مديران بر اين باورند كه مي‌توانند بر اساس وضعيت بازار انتشار سهام را زمان‌بندي كنند. پژوهش حاضر به بررسي فرضيه زمان بندي بازار و مديريت سود در شركت هاي تازه پذيرفته شده بورس اوراق بهادار تهران كه عرضه ثانويه سهام داشتند پرداخته است. موضوع اصلي تحقيق اين است كه آيا عرضه ثانويه سهام متأثر از زمان‌بندي بازار شركت‌ها مي‌باشد و آيا عرضه ثانويه سهام متأثر از مديريت سود مي‌باشد يا خير؟ جامعه آماري، شامل شركت‌هاي تازه پذيرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است و نمونه آماري براي سال‌هاي 1383 تا 1394 مي‌باشد. تجزيه‌وتحليل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهاي (SAS(9.4، STATA(14) و EXECL(2007) انجام شد. آزمون فرضيه اول با آزمون ويلكاكسون و آزمون فرضيه دوم بر اساس رگرسيون لاجيت صورت گرفت. نتايج اين مطالعه نشان مي‌دهد در فرضيه اول ميانگين بازده شركت‌هاي تازه پذيرفته شده كه عرضه ثانويه سهام داشتند كمتر از ميانگين بازده شركتهاي تازه پذيرفته شده است كه عرضه ثانويه سهام نداشتند درنتيجه فرضيه زمانبندي بازار رد مي‌شود. در فرضيه دوم ميان عرضه ثانويه سهام و مديريت سود رابطه معناداري وجود دارد.
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/24
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
61
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/28
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت